A rovatban a Stronghold játékokhoz hasonló grafikájú, hangulatú, felépítésű, témájú; valós idejű
stratégiai játékokról írok pár szót. A netes, vagy más platformokra
írt, hasonló játékokat mellőzöm; szigorúan a PC-sekre koncentrálok.
A Blizzard olyan
kultjátékokkal ajándékozott meg minket, mint a Diablo, a Starcraft, valamint a Warcraft-széria, melynek harmadik része új
korszakot nyitott a fantasy RTS-ek palettáján, és vált több millió
rajongó kedvencévé. A
Warcraft III: Reign of Chaos 2002-ben indult hódító útjára, majd egy évre rá a zseniális,
The Frozen Throne címmel ellátott kiegészítője még tovább fokozta az őrületet. 2015-ben a játék kapott egy ráncfelvarrást, amivel az újabb operációs rendszereken is képes futni, ezzel még több potenciális rajongó figyelmét felkeltve. Nem mellékesen, a játékhoz készült egy, erős közepes
szinkronos magyarítás is a rajongók által, így teljes egészében magyar nyelven kalandozhatunk, ebben az elképesztő világban...
A játékmenetben forradalmi újításnak számít, hogy a hagyományos játékmenetet megfejelték egy tapasztalati-pontgyűjtős rendszerrel. A hős egységek a harcokban való
részvétellel megszerzett tapasztalatot felhasználva, tíz szinten
keresztül fejlődhetnek. Alapértékeik minden szintlépéskor növekednek, és kapnak egy képességpontot, amit tetszőlegesen felhasználhatunk, egy különleges képesség fejlesztéséhez.
Az erőforrásgyűjtés a megszokott sémákra épül: aranyat és fát kell gyűjteni, viszont bekerült az „adózás” rendszere, ami annyit tesz, hogy bizonyos egységszám fölött adóznunk kell: 40 fő
felett a termelt erőforrások 70%-át, míg 70 fő felett a 40 %-át kaphatjuk meg.
A játékban négy faj közül választhatunk: emberek, orkok, árnyelfek, és élőhalottak - pontosabban a kiegészítőben helyet kap még egy frakció is, a magukat nagáknak nevező tengeri lények, bár inkább csak a kampányban találkozhatunk velük.
Az
emberek szövetségesei a tündék és a törpék. Épületeik „különleges tulajdonsága”, hogy rengeteg életerőponttal
rendelkeznek,
ami nagyon megnehezíti az ostromló csapatok dolgát.
Harcosaik nem tartoznak a legtankosabb karakterek közé, de magas
védekező-értékkel rendelkező lovagjaik, repülő griffjeik és pusztító erejű gőztankjaik könnyen
megkeseríthetik ellenfeleik életét. Hősök tekintetében is szarul állnak. Csak a Paladin értékelhető a feltámasztó képessége miatt, de a Főmágus és a
Hegyek Királya nem tartoznak a csatákat
eldöntő hősök közé.
Az
orkok az
erőforrásgyűjtést az emberekhez hasonló módon oldják meg, kiegészítve a
főépületükben kifejleszthető fosztogatás képességgel, amivel ha
egységeikkel ellenséges épületet semmisítünk meg, akkor
némi nyersanyag üti a markunkat. Harcosaik közé tartoznak a játék legerősebb szárazföldi egységei, a
taurenek, de említésre méltók a gruntok, és a protoss
zealotok, mint rendkívül szívós harcosok. Hőseik bivalyerősek, ha
közelharcról van szó. A Tauren Főnök a
legnehezebben leteríthető bestia a játékban, míg a Pengemester
képességével óriási pusztítást vihetünk véghez az ellenség
soraiban. Thrall villámlás, földrengés képességei gigászi erejűek, valamint
Rexxar idéző képességei szintén nagyon hasznosak a csatákban.
Az
árnyelfek együtt élnek a természettel.
Élőhelyük
gyönyörű, egységeik ódzkodnak a felesleges pusztítástól, és életüket
áthatja a természet szeretete. Erőforrásgyűjtő egységeik a lidércek. Az elfek olyanok,
mint egy természetvédő szervezet, ezért nem vágják a fát, hanem inkább körbezsongják azokat, így kinyerve esszenciájukat. Épületeik legtöbbje ent, amelyek ugyan lassan, de
képesek mozogni más területekre. Védekező szerepük is jelentős, hiszen képesek pár maflást kiosztani a bázist ostromló
ellenséges egységeknek. Seregeiket az olcsó, de gyenge íjászok, valamint a természetmágiára
támaszkodó druidák alkotják, akik amellett, hogy
képesek állatokká átalakulni, a gyógyításban is jeleskednek. Hőseik főként varázstudókból állnak, de nem vallanak kudarcot a csatákban, Tyrande és Malfurion pedig a játék legerősebb duóját alkotja.
Az
élőhalottak a „sötét oldal” képviselői. Az erőforrásgyűjtés náluk két
részre szakad. Fanyüvő egységük, s egyben kezdetleges harcosuk is a
ghoul, míg a nemesfém begyűjtését az acolyte-ok végzik, akik néhány ima
elmormolásával megszállják a bányákat, és csak utána
tudják beszerezni az aranyat. Csak a
lábuk alatt szétterjedő trutyira képesek építkezni, viszont az
acolyte-oknak nem szükséges megvárni, hogy az épület megépüljön, a
megidézés kezdete után tovább is állhatnak, ezzel is időt spórolva.
Rengeteg erős harcossal rendelkeznek. Példaként megemlítendő a
nekromanta, amely gyengítő varázslatai mellett
a halottak feltámasztásában is jeleskedik, valamint a játék legerősebb egysége, a frost wyrm.
Hőseik közül a Halállovag az
emberek Paladinjához hasonlóan képes egységfeltámasztásra, addig a
Dread Lord vámpíraurája az egyik leghasználhatóbb passzív képesség a
játékban.
A látványon
nagyon sokat lendít a napszakok váltakozása, ami taktikai jelentőséggel is bír, mert az
árnyelfek éjjel képesek láthatatlanná válni, míg mozdulatlanok maradnak,
ezzel is meglepetést okozva ellenfeleiknek. Továbbá az emberek és orkok
nappal gyorsabban regenerálódnak, míg a másik két faj éjszaka
gyógyulékonyabb. A játék története epikus, lebilincselő és grandiózus, a
befejezés pedig a fantasy irodalomban jártasak számára is meglepetés
lehet. A hanghatások szintén nagyon ott vannak, kezdve az epikus
szinkronokkal (nem a magyarra gondolok), és a zenei aláfestéssel. Mind a
négy frakció teljesen eltérő dallamokat kapott. Mindezt a meseszerű
grafika hangsúlyozza ki, s teszi mesterművé a Warcraft 3-at. Fantasy
szerelmeseinek kötelező, stratégáknak úgyszintén!
Adatlap:
Fejlesztő(k): | Blizzard Entertainment |
Kiadó(k): | Blizzard Entertainment |
Tervező(k): | Rob Pardo |
Motor: | (Saját grafikus motor) |
Platformok: | Microsoft Windows, Mac OS, OSX |
Kiadási dátum: | 2002. július 3. |
Kiegészítők: | Warcraft III: The Frozen Throne: 2003. július 1 |
Magyarítás: | szöveges és szinkronos. |
Minimális gépigény:
|
|
Ajánlott gépigény:
|
CPU: |
Pentium II 400MHz/Athlon |
|
|
|
CPU: | Pentium III 600MHz/Athlon |
|
|
RAM:
http://gepigeny.hu/
|
128 MB |
|
|
|
RAM:
http://gepigeny.hu/
| 256 MB |
|
|
GPU: |
8MB Direct3D Card (NVIDIA TNT+/ATI Rage 128+/Intel 810+) with DirectX 8.1 support |
|
|
|
GPU: | 32 MB 3D Accelerated Video Card with DirectX 8.1 support |
|
|
|
|
|
|
|
OS:
http://gepigeny.hu/
|
Windows 98/ME/2000/XP |
|
|
|
OS:
http://gepigeny.hu/
| Windows 98/ME/2000/XP |
|
|
Tárhely: |
700 MB (+550 MB TFT) |
|
|
Tárhely: | 700 MB (+550 MB TFT) |
|
Hang: |
DirectX compatible Sound Card |
|
|
Hang: | DirectX compatible Sound Card |
|
|
|
|
Hálózat: |
Low-latency, active Internet connection rated at 28.8 Kbps or faster. LAN play requires TCP/IP connection. |
|
|
Hálózat: | Low-latency, active Internet connection rated at 28.8 Kbps or faster. LAN play requires TCP/IP connection. |
|
forrás wikipédia, pcguru, gépigény.hu
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése