Az Age of Mythology-hoz hasonlóan a Star Wars: Galactic Battlegrounds is szinte teljes egészében az Age of Empires II motorjára épül. 2001-ben dobták piacra és bár szépen teljesített az eladásokat illetően, a kritikusok és a játékosok tetszését nem igazán nyerte el. Ennek ellenére korrekt rajongói bázisa van még mindig, s nem is véletlen.
A játékban több, Star Wars (kánon és galaxy) univerzumból ismert frakció is helyet kap, melyek egyedi egységeket és épületeket kaptak. A Birodalmiak pl. a klasszikus trilógiából ismert egységekkel, főként a rohamosztagosokkal operálnak. Szerepelnek még a Lázadók, a Wookiek, és (sajnos/nem sajnos) az előzmény trilógiából is bekerült pár frakció, úgy mint Naboo királyság, vagy Gungenek - utóbbi érthetetlen számomra.
A játék motorja ugyanaz, mint az AoE II-nél, így a játékmenet igencsak hasonló. Diplomácia, kereskedés, fejlesztés, és jó pár alap játékelem ugyanaz, mint az elődnél. Bár azért egy-két eltérés akad. Ilyen pl., hogy itt az épületeknek áramforrásra van szükségük a rendes működéshez. Ezt egy torony szerű épülettel tudjuk megtermelni, amely egy bizonyos hatósugár gyűrűjén belül képes ellátni energiával a környező tákolmányokat. Pajzsgenerátorokat is építhetünk, melyek hasonlóképpen, egy rádiuszon belül, bizonyos védelmet nyújtanak az épületeinknek, főként a légi egységek ellen. Igen, ugyanis lehet űrhajót építeni, ami szükséges is egyes pályákon, mivel némely térkép típus az űrben: egy meteoriton, vagy épp egy űrhajón zajlik, ahol területek közti távolságokat csak űrjárművekkel tudjuk leküzdeni.
A nyersanyaggyűjtés is más egy picit, de ha jobban mögé látunk csak látszólag. A hagyományos étel termelésen kívül, szerepel még a szén, amit fából, ás kőből lehet kinyerni, és lényegében ugyanazt a szerepet is tölti be: az épületekhez van hozzá szükség. Ezen kívül, szerepel még két kristály, egy zöld (Nova), ami az arany megfelelője, és egy lila (Ore), ami pedig a kőé. Előbbire az egységek képzéséhez, és fejlesztésekhez van szükség, míg utóbbiakra a falak és épületek építésénél.
Több ismert karakter is feltűnik a kampányokban és a térképszerkesztőben, úgy mint Darth Vader, Sidius, Luke, Solo, Leia, Maul vagy Jabba, valamint Mara Jade, akit az utóbbi időkben "kikanonizáltak" a SW univerzumból - ezt a műveletet szintén megtehették volna a gunganek létezésével kapcsolatban is. A gungenek szereplése indokolatlan, mivel már az első filmes megjelenésükkor is heves reakciókat váltottak ki a rajongókból, a játék megjelenésére pedig már a SW rajongók 90%-a rühelte őket. Emellett gyengék és idegesítőek. A faj helyett szívesebben láttam volna, pl. a buckalakókat, jawákat, vagy más fajt, frakciót. :P
A tájak szépek és változatosak. Egészen jól hozzák azt a feelinget, amit a filmek láttán tapasztalunk. A sivatagos tájakon jawák, és banthák kóborolnak, a havas tájakon wampák lébecolnak. A játékban felcsendül szinte az összes klasszikus Star Wars nóta. Egyetlen szépség hiba, hogy mindig ugyanabban a sorrendben. Ennek ellenére az epikus nóták mindig képesek hipnotizálni a játékost, és magával ragadni őt a SW elképesztő univerzumába. A grafika standard, nem hoz semmi újat, amit ne láttunk volna azelőtt. Ennek ellenére, vagy pont ezek matt egy élvezetes játék. Ajánlom Empire Earth rajongóknak is.
Adatlap:
Fejlesztő(k): | Lucas Arts, Ensemble Studios |
Kiadó(k): | Lucas Arts |
Tervező(k): | Garry M. Gaber |
Motor: | Genie |
Platformok: | Microsoft Windows, Mac OSx |
Kiadási dátum: | 2001 november |
Kiegészítők: | |
Magyarítás: | szöveges |
Minimális gépigény
CPU: | Pentium II vagy Athlon osztályú, legalább 233 MHz |
RAM: | 64 MB |
GPU: |
PCI vagy AGP csatlakozás, minimum 2 Mb memória, de 4 Mb javasolt
|
OS: | 95/98/me/2000/xp |
HDD: | 756 MB |
DirectX: | DirectX® 9 |
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése