Második jelöltem, az Age of Empires által kitaposott ösvényen járó, ám a feladathoz méltó módon felnőtt, Empire Earth széria első része. 2001-ben debütált a játék, amely hamar akkora sikere tett szert, ami még a kiadót is meglepte. A kiegészítő megjelenésére, az alapjátékból már több mint 1 millió példány kelt el világszerte. A Crusader-hez hasonlóan, a játék teljes egészében magyar felületet kapott. Mind a szöveg, mind a szinkron magyar nyelvű. A grandiózus játékhoz, hasonlóan komoly kiegészítő is dukál, amelyet The Art of Conquest névre kereszteltek - magyar nyelven Hódítás művészete címmel jelent meg. Egy új korszakot, két civilizációt, három hadjáratot, és néhány extra játékelemet ad hozzá az alapjátékhoz. A kiegészítő szintén, teljes magyar köntöst kapott.
Az alapjáték 4 kampánnyal rendelkezik, melyeket a kiegészítő lemez +3 hadjárattal bővít. Rendelkezésünkre áll, többek közt egy görög hadjárat, melyben az ország alapítását és terjeszkedését vezetheti a játékos; egy angol kampány, ahol a XI. századi Angliáért folyó harcot irányíthatjuk.Vagy még példaképp az orosz hadjáratot említeném meg, amiben a Szovjetunió felbomlása utáni Oroszországot segíthetjük világuralomra törni! Ezeken kívül megtalálható még római, I. és II. világháborús, és egy távoli jövőben játszódó kampány is.
A játékban (legalábbis számomra) az egyedi küldetések a legérdekesebbek, ugyanis itt lehetőségünk van egy választott civilizációval az őskortól, egészen az űrkorszakig építeni birodalmunkat. Kicsit fura mód, jól eldugták az civilizáció választó menüt, ugyanis a főmenüben egyáltalán nincs. Úgy lehet megnyitni ezt a menüt, ha a játék indulása előtt kipipálatlanul hagyjuk az Egyedi civilizáció menüpont. Ekkor a pálya indítását követően kiválaszthatunk egy adott civilizációt. Ez esetben már egy kész; egyedi civilizációt kapunk, előre meghatározott bónuszokkal és egyedi vonásokkal.
Ellenben, ha egyedi civilizációt állítunk be, úgy lehetőségünk lesz, már a legelején, úgyn. "civilizációs bónuszok" választásához. Ezek hatással lehetnek mind a gazdaságunkra, mind a katonáink, ostromgépeink, járműveink képességeire, úgy mint: támadás, védelem, gyorsaság, pontosság, vagy éppen költségcsökkentés. Mindegyik bónusz pontokba kerül, amelyek levonásra kerülnek a rendelkezésre álló 100 pontos keretből. Érdemes viszont hamar elkölteni a pontokat, ugyanis csak korlátozott ideig használhatók fel - egy idő után megszűnik ez a lehetőség. Az opciót egy villogó korona jelzi a minimap fölött; illetve, a bal felső sarokban..
Öt nyersanyag termelésére van lehetőségünk; ezek a hús, a fa, a kő, az arany, és a vas. Elég lassú a nyersanyagok kitermelése, emiatt érdemes folyamatosan gyártani a munkásokat, ill. a nyersanyaglelőhelyek közelébe raktárakat építeni, hogy gyorsabban pakolhassák le az erőforrásokat.
A költőrendszer a szokásos rts szegmens: (úgy, nagy vonalakban) húsra az egységek gyártásához, fára, és kőre az épületek, ostromgépek, falak építéséhez; vasra és aranyra pedig az katonai egységek gyártásához van szükség. Emellett az épületekben van lehetőség bónuszokkal továbbfejleszteni, civilizációnk bizonyos szegmenseit, illetve a modernebb civilizációs korszakokba való fejlődéshez is rengeteg erőforrásra lesz igény.
A civilizációk, bizonyos körülményeknek megfelelve, továbbléphetnek fejlettebb korszakokba. 15 korszak áll rendelkezésünkre, hogy az őskorszak, tuskóagyú ősembereiből, a jövő, gyíkarc űrhajósait faraghassuk. Ez, persze nem lesz egy egyszerű menet, ugyanis a játék (legalábbis a tapasztalataim szerint) nem enged túlzottan "meglépni" a számítógépes ellenfelek ellen. Vagyis, akármilyen jól, és gyorsan építed birodalmad, nem fogsz tudni kettőnél magasabb korszakba lépni, mint amiben az ellenfeleid vannak (együtt fejlődtök). Ez egyrészt szívás; másrészt pedig egy elég korrekt kis nehezítő elem, ugyanis akármennyire gyengíted az ellenfeleid a pálya indulása előtt, kénytelen leszel bevárni őket - s így nem történhet meg, hogy űrhajókkal lövöd az ősembereket... (Bár, aki erre vágyik, annak elöljáróban annyit: EE2...)
Az alábbi civilizációs korszakok szerepelnek a játékban:
- Őskorszak (i. e. 500 000–50 000)
- Kőkorszak (i. e. 50 000–5000)
- Rézkorszak (i. e. 5000–2000)
- Bronzkorszak (i. e. 2000–0)
- Sötét korok (0–900)
- Középkor (900–1300)
- Reneszánsz (1300–1500)
- Birodalmi kor (1500–1700)
- Iparosodás kora (1800–1900)
- Atomkor - I. világháború (1914–1918)
- Atomkor - II. világháború (1939–1946)
- Atomkor - Legújabb kor (Hidegháború; 1946–2000)
- Digitális kor (2000–2100)
- Nanokor (2100–2200)
- Űrkorszak (2200–) A kiegészítőben szerepel új korszakként
Szerintem, baromi jó játék. Nekem, rts-fanként nagyon bejönnek az olyan játékok, amik egyszerre több irányba lőnek - főleg, ha képesek célt is találni. Egy szó, mint száz: csak ajánlani tudom ezt a játékot mindazoknak, akik szeretik a Stronghold Crusadert. Ha sok dologért (esetleg) nem is, a magyar szinkron miatt biztosan meglesz ugyanaz a feeling, mint a SC-nél. Szintén ajánlom a játékot Age of Empires rajongóknak is!
Adatlap:
Fejlesztő(k): | Stainless Steel Studios |
Kiadó(k): | Sierra Entertainment |
Tervező(k): | Rick Goodman |
Motor: | Titan |
Platformok: | Microsoft Windows, Mac OS, PlayStation 2 |
Kiadási dátum: | 2001. november 12. |
Kiegészítők: | Empire Earth: The Art of Conquest: 2002. szeptember 17. |
Magyarítás: | a játék, és a kiegészítője magyar nyelven jelent meg. |
Minimális rendszerigény:
CPU: | Pentium II 350 MHz-es vagy jobb |
RAM: | 64 MB RAM (Windows 2000 és XP alatt 128 MB RAM) |
GPU: | 4 MB-os AGP, vagy 8 MB-os PCI 3D |
OS: | Microsoft® Windows® 95/98/Me/XP/NT 4.0 with service pack 5 |
HDD: | Minimum 550 MB szabad merevlemez terület |
Források: Wikipédia
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése