A fájlokat egy tömörített fájlban tudjátok letölteni: Drive 4shared.p1 4shared.p2
:nAIV Editor
Ezzel a programmal módosíthatod az ellenségeid (Kalifa, Oroszlánszív, Szaladin, stb.) kastélyait, vagyis megszabhatod, hogy milyen várat építsenek maguknak a játékban.
A program indítását követően választhatunk, hogy a nulláról kezdjük el építeni a várat, vagy egy már meglévő sablont használunk...
A "New Village"-re kattintva, a vártorony alapjait kapjuk kezdésnek. A jobb oldali sávban, a következőket találhatjuk:
A "Zoom"-ra kattintva tudod nagyítani, ill. kicsinyíteni a térképet.
A "Scroll"-ra kattintva tudod a térkép görgetésének sebességét állítani.
A "számok" az elvégezendő feladatok sorrendjét mutatják, vagyis, hogy egy feladatot (pl. "x" épület felépítése), sorban mikor fog elkezdeni. Ugyanakkor ez egyfajta fontossági sorrend is: a sorban előrébb helyezkedő (kisebb számhoz kapcsolódó) épületeket előbb fogja visszaépíteni, amennyiben az ellenség, nagy jókedvében, egyszerre több épületét is lerombolná.
Lentebb egy tucatnyi színes ikont találunk, rajtuk rövidítésekkel. Rájuk kattintva nyílnak meg a különböző kategóriák; "Falak", "Kastélyépületek", stb., s ezeken belül a várépítéshez használható épületek, egységek, és ostromgépek. A kategóriák, a következőképpen néznek ki:
De - Törlés
Point - Épületek törlése - az épületeket egyenként törli
Flood Fill - Épületek törlése - az épületeket csoportokban törli
Wa - Falak
High wall - Magas kőfal
Low wall - Alacsony kőfal
High Crenel - Magas kőfal lőréssel
Low Crenel - Alacsony kőfal lőréssel
Stairs - Lépcső
Ca - Kastélyépületek
Tower 1 - Kilátótorony
Tower 2 - Külső őrtorony
Tower 3 - Védelmi őrtorony
Tower 4 - Négyszögletes torony
Tower 5 - Kerek torony
Oil Smelter - Olajfőző
Dog Cage - Harci kutyák
Killing Pit - Karós verem
Keep - Vártorony
Mercenary Post - Zsoldosközpont
Ga - Kaputornyok
Small EW - Kis kő kaputorony (K-NY)
Small NS - Kis kő kaputorony (É-D)
Large EW - Nagy kő kaputorony (K-NY)
Large NS - Nagy kő kaputorony (É-D)
Drawbridge - Felvonóhíd
We - Fegyverkészítő és Hadi épületek
Poleturner - Nyílkészítő műhely
Fletcher - Dárdakészítő műhely
Blacksmith - Fegyverkovács műhely
Tanner - Tímár műhely
Armourer - Páncélkészítő műhely
Barracks -Kaszárnya
Armoury - Fegyverraktár
Engineers Guild - Mérnökök céhe
Tunnelers Guild - Alagútásók céhe
Stables - Istálló
In - Ipari épületek
Stockpile - Raktár
Woodcutter - Favágó
Quarry - Kőbánya
Ox Tether - Ökör karám
Iron Mine - Vasbánya
Pitch Rig - Szurokkaparó telep
Trading Post - Piac
Mi - Katonai egységek
Delete - Egységek törlése
Mgl - Kőhajítógép
Tre - Kőhajító-ostromgép
Bow - Íjász
Spr - Lándzsás
Mac - Buzogányos
Kgt - Lovag
Slr - Parittyás
Sbw - Arab íjász
Scm - Arab páncélos
Brz - Szénserpenyő
Oil - Mérnök olajjal
Bal - Hajítógép (toronyra helyezhető)
Fbal - Tűzhajítógép
Xbow - Számszeríjász
Pik - Dárdás
Swd - Páncélos
Slv - Rabszolga
Ass - Orgyilkos
HBw - Lovas íjász
Gre - Arab gránátos
Flg - Zászló
Mo - Árkok
Moat x 1 - Árok x1
Moat x 2 - Árok x2
Moat x 3 - Árok x3
Moat x 4 - Árok x4
Pitch - Olajos árok
Fo - Mezőgazdasági és Élelmiszer-ipari épületek
Granary - Magtár
Apple Farm - Almafarm
Dairy Farm - Tehenészet
Wheat Farm - Gabonafarm
Hunter - Vadászkunyhó
Hops Farm - Komlófarm
Windmill - Malom
Bakery - Pékség
Brewery - Sörfőző
Inn - Kocsma
To - Városi épületek
House - Lakóház
Chapel - Kápolna
Church - Templom
Cathedral - Katedrális
Healers - Gyógyszertár
Well - Kút
Water Pot - Ciszterna
Go - Jó dolgok
Maypole - Májusfa
Dancing Bear - Táncoló medve
Statue - Szobor
Shrine - Síremlék
Town Garden - Városi kert
Communal Garden - Közterületi park
Small Pond - Kis tó
Large Pond - Nagy tó
Ba - Rossz dolgok
Gallows - Akasztófa
Cess Pit - Pöcegödör
Stocks - Kaloda
Burning Stake - Máglya
Dungeon - Tömlöc
Rack - Nyújtópad
Gibbet - Akasztófa (ketreces)
Chopping Block - Hóhértőke
Dunking Stool - Merítőketrec
F1 billentyűvel mented a kész térképet
F2 billentyűvel töltesz be egy másikat
Load Village - egy kis gyakorlati túra
A Szultán kastélyai alapesetben elég... ratyik szoktak lenni; nuku védelem, és maximális szépség(?) jellemzi az ő elképzeléseit a várépítésről, úgyhogy úgy döntöttem, kicsit megnehezítem az ostromlók dolgát! >:)
A már meglévő falakat, újabb tornyok építésével és további katonai egységekkel erősítettem meg. A kastélya körüli virágokat, mind leromboltam; helyükre széles körben vizesárkot tettem, majd egy újabb adag fallal zártam ezt is körül. A várfalon belül 10 rabszolgát helyeztem el, hogy a lehető leggyorsabban töltsék fel az árkot - az arab egységek közül, csak a rabszolgák képesek babrálni a vizesárkokkal; a Szultán meg elég patrióta ahhoz, hogy csak arab egységeket küldjön a halálba... A kapuhoz felvonóhidat tettem, majd az elé még egy kaput, így nehezítve még tovább a támadók helyzetét. Végül a külső fal köré virágoskerteket építettem, így az ostromlók kénytelenek lesznek a kaput támadni először, ha csak nem akarnak még a vizesárok feltöltés és a falbontás előtt, még kerteket is rombolni... meg asztán, hjaj de széjp is a teve púpján kandikáló száraz rózsa! (Aki nem hiszi, járjon utána)!
*Persze, egész civilizációk tűnnek el bolygónkról az idő alatt, amíg e kedves, nonfiguratív, álművelt arab barátunk felépíti eme grandiózus várkastélyát; más szóval, nagyon bonyolult kastélyok építése fölösleges, mivel nem fogja tudni befejezni az építését, az első támadások előtt...
A mentés után a kész sablont az AIV Editor "villages" mappájában találjuk majd, végül a Stronghold Crusader "aiv" mappájába kell másolni, s felülírni a választott karakterével.
Minden ellenségnek nyolcféle vára van, amelyek közül egyet találomra tölt be a játék, a pálya indulásakor. Miután bemásoltad az általad készített/ módosított fájlt a mappába, lehet, hogy csak többszörire fogja használni a játék - de előbb-utóbb biztosan fogja! Ha azt szeretnéd, hogy mindenféleképp használja a várad, akkor sokszorosítsd a fájlt, és írd felül a karakterhez tartozó összes kastélyt!
Text Compiling Tool
Ezzel az eszközzel lehet szerkeszteni a Crusader szövegét. A tömörített fájlban van fél tucat Crusader.txt fájl, különböző mappákban, nyelvek szerint felosztva. A Crusader.txt tartalmazza a Crusader teljes szövegét. Ezt egy szövegszerkesztővel tetszőlegesen módosíthatod, a már meglévő sorokat felhasználva - új sorokkal nem bővítheted a szöveget!!
Miután módosítottad a szöveget, a fájlt a "ff_tex_cru.exe"-t tartalmazó mappába húzod, elindítod a programot, ami létrehozza a Crusader-hez tartozó szöveges fájlt (cr.tex). Ezután a kész fájlt bemásolod a Program Files\FireFly Studios\Stronghold Crusader mappába. A játék indulását követően a te általad készített szöveget fogja használni! (Minden esetre nem árt biztonsági másolatot készíteni az eredeti "cr.tex"-ről).
*Konklúzió: ennek az eszköznek nincs sok értelme, hacsak nem akarsz egy teljes körű modot, vagy egy harmadik szöveges magyarítást csinálni a játékhoz! Csak azért írtam róla, mivel alapból benne van a Modding Utilities gyűjteményben, s nem akartam kivenni belőle, így aki máshonnan tölti le, az is talál róla valamit, magyarul... Sok helyet nem foglal..., egyébként meg jó, ha van egy ilyen is, a többi mellett.
folyt. köv.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése