Crusader: Karakterek


https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgYZgbmOayMTrdH_fi2CG1jzez4LaCXT7F3CvT8AazAv_E2AUw8h2AnFW0p7hyWbAna2Jg2jEjhjUoxRipKec3GtThBTzFhy5ulw7w5krcA2Bo6Yt-lBDejrHH8uMFebE6Pm8D3KiyarUg/s1600/rt_taunt1%257E2.gifDuc de Puce, a Patkány: "A Patkányt szánalmasan gyenge gazdaságirányítási képességei, és a hadászat legalapvetőbb ismereteinek hiánya teszi a játék messze leggyengébb ellenfelévé" A Stronghold-ban szerepelt először, mint a négy gonosz földesúr közül a leggyengébb és legszánalmasabb ellenség. Fattyúként született, parasztként nevelkedett, majd apja halála után, megkapta a családi földeket. Pökhendi, nagyravágyó, és a hadviselésben abszolút tehetségtelen. Hadserege gyenge, derékhadát a lándzsások alkotják, akiket igencsak gyakran küldözget ki a várából.  Kastélya könnyen bevehető: nem épít tornyokat, csapdákat, sem árkokat, csak néhány íjász áll őrszemet a várfalakon. Gyakran hanyagolja el szövetségeseit is, így nem érdemes szövetkezni sem vele.

Debütálása: Stronghold (2001).
Szereplései: Stronghold (2001), Stronghold Crusader (2002)/ Extreme (2008), Stronghold 3 (2011), Stronghold Crusader 2 (2014).
Uraság ereje: +5
Használt egységek: íjász, lándzsás.
Sereg harci bónusza: 0
Támadások sűrűsége: 8/10
Támadások erőssége: 1/10
Kastélya védelme: 1/10

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhejzHfcGkBffZk3Dbzuf2QahO-E3HBcHqlc3O489zk1Qr0XKb8jDr7abcNSQduSBBPaZ-Yd6Q2U7ALrXWQkU4b3HGkXYrvQRKeOg2UQ3GFmFo3qszgi5QpuMN5z08P4FMdr7D5Dp5adAA/s1600/sn_taunt1.gifDuc Beauregard, a Kígyó: "A Kígyónak ugyan van némi sütnivalója birtoka igazgatásához, a harchoz viszont nem sokat konyít. Szívesebben fogad fel zsoldosokat, akik elvégzik helyette a piszkos munkát."  Hitvány, kapzsi, aljas, gátlástalan... naphosszat lehetne sorolni a ráillő jelzőket. Egykoron rendkívül gazdag életet élt, az uralma alá tartozó tartományok adóiból lopott összegekből. Mikor a király erre rájött, messze földekre száműzte őt. A hadviseléshez nem sokat ért. Derékhada zsoldosokból áll; azok közül is a leggyengébb rabszolgákból, és parittyásokból. Kastélya gyenge szerkezetű. Több helyen nincsenek várfalai, ezen helyeken vizesárkok jelentik a védelmét. 2-3 toronyban néhány tucat íjász, és parittyás látja el a védelmet.
Debütálása: Stronghold (2001).
Szereplései: Stronghold (2001), Stronghold Crusader (2002)/ Extreme (2008).
Uraság ereje: +2
Használt egységek: íjász, létrás, parittyás, rabszolga.
Ostromgépek: katapult, tűzvetőgép.
Sereg harci bónusza: 0
Támadások sűrűsége: 4/10
Támadások erőssége: 3/10
Kastélya védelme: 3/10

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjzLqEI6P8XRIftBX_TwNkR35Su5kqmOYPYMZ645UrTRk2lxkcJzXRg-14QTfuypFY0wTrxbkO2WuETUYCOj5EFA-HkMqWXb3DPLIUhQg96ANiIL514VJnYwu1T8wqYxrmv5q9lUNqC_yI/s1600/pg_taunt1.gifDuc Truffe, a Disznó: "A Disznó ugyan nem tartozik a vidék legjobb földbirtokosaihoz, viszont rendkívül szeret háborúskodni. Egyszerűen imádja az aranyat (és leginkább másokét), s kapzsisága általában oda vezet, hogy akár még ötödmagával is képes megtámadni egy várat, hátha bejön..." Kizsákmányoló, kegyetlen, vérszomjas barbár. Születésekor olyan csúnya volt, hogy a szülei kitették őt meghalni. Banditák találtak rá, s nevelték fel. Imádja az arany csilingelését, és a vér szagát, de mindennél jobban az emberek kínzását szereti. Bár birtoka igazgatásához nem sokat konyít, a hadviseléshez annál jobban. Derékhadát a gyors és viszonylag jól páncélozott buzogányosok alkotják. Vára védelme szintén erősnek mondható. Két-három tornyot épít ugyan, de ezeket telepakolja íjpuskásokkal.

Debütálása: Stronghold (2001).
Szereplései: Stronghold (2001), Stronghold Crusader (2002)/ Extreme (2008), Stronghold 3 (2011), Stronghold Crusader 2 (2014).
Uraság ereje: 0
Használt egységek: buzogányos, íjpuskás.
Sereg harci bónusza: 0
Támadások sűrűsége: 6/10
Támadások erőssége: 6/10
Kastélya védelme: 7/10

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEha4CRlwScb-EbOyWi3HjEO3Jcu_frmzmEIy1UU6d8jf-iSTkeogQ8d3IeMoziWff-NPr0VpId7Uj-x0wy8GXq3KaggpgpaUXiLGlrUZmKy59ws58tg2fFiOEJC_QQnz0fiqP7dPD8vKXQ/s1600/wf_vict1%257E1.gifDuc Volpe, a Farkas: " A Farkas vaskézzel irányítja birtokát, de igazából a háborúskodás iránti szeretete teszi őt az egyik legfélelmetesebb ellenféllé. Célratörő és körmönfont, minden hadicselt és taktikai húzást bevet a győzelem érdekében" A négy földesúr közül a legerősebb, és legintelligensebb ellenfél. Nem sokat tudni a múltjáról, csupán annyit, hogy tizennyolcadik születésnapját követően, váratlanul elhalálozott mindkét szülője, így hamar kezébe kerültek a családi földek, csakúgy, mint a családi vagyon. Igazi harcedzett veterán. A támadási stratégiák kidolgozásában éppúgy járatos, mint a védelmi stratégiák kiépítésében.Vára, gyakorlatilag bevehetetlen, s mikor támadásba lendül, hadserege nem ismer akadályokat...

Debütálása: Stronghold (2001).
Szereplései: Stronghold (2001), Stronghold Crusader (2002)/ Extreme (2008), Stronghold 3 (2011), Stronghold Crusader 2 (2014).
Uraság ereje: +10
Használt egységek: arab íjász, dárdás, íjász, íjpuskás, lovas íjász, páncélos.
Ostromgépek: hajítógép, katapult, kőhajító ostromgép, kővetőgép, tűzvetőgép.
Sereg harci bónusza: -5 (-25%)
Támadások sűrűsége: 7/10
Támadások erőssége: 8-9/10
Kastélya védelme: 9-10/10

Szaladin: "Szaladin minden más uraságnál jobban tudja, hogyan kell igazgatni egy sivatagi gazdaságot. Ő nem fogja elsietni a háborúskodást, viszont, amikor seregei végre megindulnak, biztos lehetsz benne, hogy ő van fölényben. Elsöprő fölényben." Egyiptom és Szíria szultánja. Népét összegyűjtve, hadjáratot indított Jeruzsálem visszafoglalásáért. Miután visszaszerezte a Szent Földet a keresztesektől, a 3. Keresztes Hadjárattal kellett szembe néznie, az európaiak élén Oroszlánszívű Richárddal. A háború egy szerződéssel ért véget, amely lehetővé tette a keresztények bejárását Jeruzsálembe, továbbá 3 év fegyverszünet jelentett... Szaladin nem kapkodja el a hadviselést. Mindenekelőtt kastélya gazdaságát virágoztatja fel, és védelmét tökéletesíti, s ha minden tökéletes, csakis akkor áll készen csatába vonulni.

Debütálása: Stronghold Crusader (2002).
Szereplései: Stronghold Crusader (2002)/ Extreme (2008), Stronghold Crusader 2 (2014).
Uraság ereje: +9
Használt egységek: arab gránátos, arab íjász, arab szablyás, íjász, lovas íjász, orvgyilkos, rabszolga.
Ostromgépek: hajítógép, katapult, kővetőgép, tűzvetőgép.
Sereg harci bónusza: +5 (+25%)
Támadások sűrűsége: 3/10
Támadások erőssége: 8/10
Kastélya védelme: 8/10

Kalifa: "A kegyetlen és bosszúálló Kalifa nyomort és pusztulását hoz saját és ellenségei népére, egyaránt. Ha zsarnoki terveit sikerül megvalósítania, páratlanul kegyetlen harci módszereivel még nagyon sok bajt zúdíthat a nyakadba." A Kalifa egy titokzatos és zsarnoki uralkodó. Kegyetlen hadúr, aki sanyargatja népét és pusztulást hoz ellenségeire, egyetlen célja, hogy ki űzze a hitetleneket a Szentföldről, s meghódítsa a világot. "Mindenkit megtéríteni", a szent harcot, a Dzsihádot vívja. Hirtelen csap le és gyorsan, észre sem veszed mikor égeti fel összes épületedet! Nem valami jó várostromlásban, viszont az egyik legtehetségesebb várvédő. Magas tornyait íjászokkal zsúfolja tele, s vára köré aljas módon olajos árkokat rejt, hogy az ostromlókat elevenen égesse el.

Debütálása: Stronghold Crusader (2002).
Szereplései: Stronghold Crusader (2002)/ Extreme (2008), Stronghold Crusader 2 (2014).
Uraság ereje: 0
Használt egységek: arab gránátos, arab íjász, arab szablyás, lovas íjász, olajöntő, rabszolga.
Ostromgépek: katapult, tűzvetőgép.
Sereg harci bónusza: -3 (-15%)
Támadások sűrűsége: 5/10
Támadások erőssége: 4-5/10
Kastélya védelme: 5/10
Megjegyzés: A Kalifa karaktere a hadvezéred küldetés módban, ha arab uraságod van.

Szultán: "A Szultán inkább költő, mint harcos, aki jobban szeret lakomákon ünnepelni, mint birodalmának apró-cseprő, ám annál bosszantóbb ügyeivel foglalatoskodni. Röviden szólva: nem ő a sivatag legélesebb pengéje. Népe mindennek ellenére szereti őt, és katonái a vérüket adnák, hogy megvédjék vezérüket a veszedelemtől." A Szeldzsuk-törökök szultán-fejedelme, nem valami tehetséges hadvezér, viszont nagyon jól gazdálkodik. Népe rajong érte.. Igazságos, békeszerető uralkodó; érdekli a költészet, a filozófia és egyéb más tudományok. Serege viszonylag erős, de nem ért az ostromláshoz, se a várvédéshez, kastélyának túl egyszerű a felépítése, könnyű bevenni. Örömmel segít ki másokat, így kiváló szövetséges!

Debütálása: Stronghold Crusader (2002).
Szereplései: Stronghold Crusader (2002)/ Extreme (2008).
Uraság ereje: +1
Használt egységek: arab íjász, arab szablyás, parittyás.
Sereg harci bónusza: +5 (+25%)
Támadások sűrűsége: 1/10
Támadások erőssége: 2/10
Kastélya védelme: 1/10
Megjegyzés: A Szultán karaktere a hírnököd küldetés módban, ha arab uraságod van, vagy ha keresztes invázió készülődik.

Richárd: "Az Oroszlánszívű, egészen jól eligazgatja birtokait. Egészen jól, egy katonához képest. Igazi lovagkirályként azonban ő is a csatamezőn érzi igazán otthon magát, és nem gyertyafény mellett a számadások fölé görnyedve. Merész harcos, aki nem ismeri a félelmet. Nincs, ki nála jobban értene a várostrom művészetéhez." Oroszlánszívü Richárd, Anglia egyik legismertebb uralkodója. A XII. században elindult a Szentföldre, hogy visszafoglalja Jeruzsálemet, Szaladintól, és a muzulmán seregektől. Ez a hadjárat kevésbé volt sikeres, viszont óriási hírnevet szerzett vele. Nagyon keveset foglalkozott országával; nagy részben öccse, Földnélküli János kormányozta. Richárd ideje nagyrészt háborúskodással töltötte, innen kapta az Oroszlánszívű nevet. A Stronghold játékban kíméletlen ellenfél és kiváló szövetséges, egy stratégiai lángelme, élmény mellette és ellene is küzdeni!
Debütálása: Stronghold Crusader (2002).
Szereplései: Stronghold Crusader (2002)/ Extreme (2008), Stronghold Crusader 2 (2014).
Uraság ereje: +9
Használt egységek: dárdás, íjász, páncélos.
Ostromgépek: katapult, kővetőgép.
Sereg harci bónusza: +3 (+15%)
Támadások sűrűsége: 5/10
Támadások erőssége: 8/10
Kastélya védelme: 8/10

Frigyes: "Frigyes császár, talán a legragyogóbb stratégiai lángelme a hadjárat résztvevői között. Nagyon kevés gyenge pontja van, és ha ellenfelei (és szövetségesei) nem fordítanak rá kellő figyelmet, akkor idővel a térség leghatalmasabb erejévé válhat." I. Barbarossa Frigyes: A Német-Római Birodalom császára. Német hegemóniára törekedett Nyugat-Európában, valamint szembeszállt a pápai hatalommal. 1187-ben Szaladin hadserege elfoglalta Jeruzsálemet, ezért Frigyes meghirdette a harmadik Keresztes Hadjáratot. Ritka jó stratéga, nagyon ért a közigazgatáshoz, gazdasága is kiváló. Ugyan ritkán indít támadásokat, vára szó szerint bevehetetlen, tornyai csak úgy hemzsegnek a számszeríjászoktól. Félelmetes ellenfél és kiváló szövetséges!

Debütálása: Stronghold Crusader (2002).
Szereplései: Stronghold Crusader (2002)/ Extreme (2008).
Uraság ereje: +7
Használt egységek: íjász, íjpuskás, lovag, páncélos.
Ostromgépek: faltörőkos, hajítógép, katapult, kőhajító ostromgép, kővetőgép, ostromtorony.
Sereg harci bónusza: 0
Támadások sűrűsége: 4/10
Támadások erőssége: 9/10
Kastélya védelme: 9-10/10

Fülöp: "Fülöp király a dicsőség és elismerés reményében vágott bele a sivatagi kalandjába. Makacs ragaszkodása a lovagjaihoz, mint seregének legfőbb ütőerejéhez, sokszor döntötte már el a csata kimenetelét. Csak sajnos mindig az ellenfél javára." II. Sváb Fülöp: Mikor meghallotta, hogy a német császár és az angol király is a Szentföldre mennek, úgy döntött, hogy mozgósítja seregeit. Nem valami tapasztalt hadvezér, gyáva és semmi kitartás nincs benne, az első ütközet elől megfutamodott mint egy nyúl. Abszolút tehetségtelen, kastélya egy falból és virágoskertekből áll, semmit sem ért a védéshez és ostromlásban sem aduász, 20-30 lándzsással akar néha bevenni egy várat...


Debütálása: Stronghold Crusader (2002).
Szereplései: Stronghold Crusader (2002)/ Extreme (2008).
Uraság ereje: +2
Használt egységek: íjász, lovag, lándzsás.
Ostromgépek: katapult.
Sereg harci bónusza: +4 (+20%)
Támadások sűrűsége: 6/10
Támadások erőssége: 2/10
Kastélya védelme: 1/10

Wazír: "A Wazír egy lelketlen hadúr, tüzes temperamentummal. A lovas íjászokhoz való ragaszkodásával, rengeteg bosszúságot képes okozni ellenfeleinek. Bár, az ostromhoz való szakértelme, hagy még némi kívánni valót maga után"Wazir, a Rettenetes. Nincs nála kegyetlenebb és vérszomjasabb 'vezír' a sivatagban. Allah jobbkezének tartja magát és "szent célja", hogy kiirtson minden keresztényt. A Közel-Kelet egyik legnagyobb hadura, nem ismer félelmet, még Szaladinnak is meggyűlt vele a baja. Hatalmas stratégia tudással rendelkezik, elszántan harcol és mindig diadalt arat. Kastélyát nem könnyű bevenni, és művészi szinten űzi a várostromlást, Farkas arab megfelelőjének lehetne mondani.


Debütálása: Stronghold Crusader (2002).
Szereplései: Stronghold Crusader (2002)/ Extreme (2008).
Uraság ereje: +6
Használt egységek: arab gránátos, arab íjász, arab szablyás, lovas íjász, rabszolga.
Ostromgépek: kőhajító ostromgép, tűzhajítógép.
Sereg harci bónusza: 0
Támadások sűrűsége: 6/10
Támadások erőssége: 9/10
Kastélya védelme: 7/10

Emír: "Az Emír egy jószívű és egyszerű gondolkodású arab vezető. Mindenhez jól értő személy, aki tudja, hogyan kell hatékonyan kezelni a gazdaságot, valamint, hogyan kell támadni...amit hatékonyan is csinál"Emír Omár: Az Egyiptomi Emírség feje, Szaladin Szultán jobbkeze. Roppant erős és tehetséges hadvezér, serege szervezett és erős, nyugodt természete ellenére igen kedveli a háborúskodást. Nagyon gyakran küld seregeket ellenségire, gyakran is arat diadalt, várában rengeteg katona tartózkodik, sok a rejtett csapda és rengeteg kőhajító van a tornyain. Nagyon jól gondold meg, hogy szövetségesednek vagy ellenségednek választod!


Debütálása: Stronghold Crusader (2002).
Szereplései: Stronghold Crusader (2002)/ Extreme (2008).
Uraság ereje: 0
Használt egységek: arab íjász, arab szablyás, íjász lovas íjász, rabszolga.
Ostromgépek: hajítógép, katapult, kőhajítógép, tűzhajítógép.
Sereg harci bónusza: +5 (+25%)
Támadások sűrűsége: 6/10
Támadások erőssége: 9/10
Kastélya védelme: 9/10

Nizar: "Nizar könnyen meglephet téged, ha nem vagy felkészülve, az ő csendes és gyors taktikájára. A szigetre emlékeztető kastélya nagyon hatékony, s csak trükkel lehet bevenni." Nizar, a Csendes: Az Assassinok (Orvgyilkosok) titkos rendjének feje. Tapasztalt harcos és hadvezér. Semmi más nem érdekli a pénzen kívül, ha fizetnek neki harcol, ha nem, akkor maga veszi el a pénzt. Retteghetsz ha a csatatéren van, gyorsan és kíméletlenül végez ellenfeleivel. A játék elején szétküldi gyilkosait, nem tudhatod mikor és hol vannak, lecsapnak és nyomtalanul eltűnnek...Nizar kastélyának nincsenek falai, viszont bonyolult várárok rendszerének és csapdáinak köszönhetően megközelíthetetlen.


Debütálása: Stronghold Crusader (2002).
Szereplései: Stronghold Crusader (2002)/ Extreme (2008).
Uraság ereje: +8
Használt egységek: arab íjász, orvgyilkos, rabszolga.
Ostromgépek: tűzhajítógép.
Sereg harci bónusza: +5 (+25%)
Támadások sűrűsége: 7/10
Támadások erőssége: 8/10
Kastélya védelme: 1,5/10
 

Főispán: "A Főispán a vidék legkegyetlenebb, valamint legsunyibb földesura. Saját személyes érdekeinek előmozdítása érdekében szövetségre lép arabbal, és kereszténnyel egyaránt, és nem riad vissza a legmocskosabb hadicselektől sem a győzelem érdekében." Nottingham Főispánja egy kegyetlen, gonosz földesúr. Mániája az adószedés és népe sanyargatása, kínzása. Viszonylag erős, serege változatos, kedvenc harcosai a buzogányosok és orgyilkosok. Tapasztalt hadvezér, aki ért az ostromláshoz és várvédéshez, kastélya két részből áll: egy városi részből és egy erődből, a várost gyenge fal veszi körül, könnyű lepusztítani, az erődje kicsi, viszont roppant erős, ott tárolja minden harcosát, akadhatnak gondok az ostromlásával...

Debütálása: Stronghold Crusader (2002).
Szereplései: Stronghold Crusader (2002)/ Extreme (2008).
Uraság ereje: +6
Használt egységek: arab gránátos, buzogányos, íjpuskás, orvgyilkos, rabszolga.
Ostromgépek: katapult, tűzhajítógép.
Sereg harci bónusza: -5 (-25%)
Támadások sűrűsége: 5/10
Támadások erőssége: 8/10
Kastélya védelme: 8/10

Tábornok: "Egy nyugalmazott harcos, aki egykori önmagához képest, hajlamos játékosabban kezelni, még a legveszélyesebb szituációkat is. Mikor serege kivonul várából, lovagjai látványára, minden szövetségese és ellensége felemeli a tekintetét." Sir Longarm Tábornok, a király seregének volt főparancsnoka, jelenleg leszerelt veterán, aki imádja a katonáskodást. Szintén ismerheted a Stronghold első részéből, ahol egy hű szövetséges. Harc edzet stratéga, aki nem retten meg semmiféle küzdelemtől, még ha esélye sincs, akkor se! Elég furfangos egyéniség, tehát nem árt vele óvatosnak lenni. Seregei nem a legerősebbek, vára is könnyen bevehető, de légy vele óvatos, hamar az idegeidre mehet!

Debütálása: Stronghold (2001).
Szereplései: Stronghold (2001), Stronghold Crusader (2002)/ Extreme (2008).
Uraság ereje: +6
Használt egységek: íjász, lovag, páncélos.
Ostromgépek: katapult, kőhajító ostromgép.
Sereg harci bónusza: +2 (+10%)
Támadások sűrűsége: 4/10
Támadások erőssége: 4/10
Kastélya védelme: 2/10

Apát: "Az Apát úgy véli, Isten felhatalmazta őt a hit, bármilyen eszközzel való védelmére. Bosszúálló szerzeteseit folyamatosan, nagy számban halmozza, hogy porig rombolják ellenségei várfalait" Stirling Apátja, a harcos szerzetesrend, a Fekete Szerzetesek feje. Rettentően harcias a természete, egy szerzeteshez képest, nemigen tisztel másokat. Magát tartja a legerősebbnek, elvégre "Isten az ő oldalán van". Gyengéje, hogy nagyon elbízza magát, túl biztos a dolgában és ez vezet a vereségéhez. Harcosai szerzetesekből és íjászokból állnak, nem épít lőréseket, így védtelenek a falakon tartózkodó katonák. Falai viszont vastagak és nagyon jól gazdálkodik.


Debütálása: Stronghold Crusader (2002).
Szereplései: Stronghold Crusader (2002)/ Extreme (2008).
Uraság ereje: +7
Használt egységek: fekete szerzetes, íjász.
Ostromgépek: katapult.
Sereg harci bónusza: -1 (-5%)
Támadások sűrűsége: 6/10
Támadások erőssége: 2/10
Kastélya védelme: 4/10

Egyéb karakterek:

Katona: Ő a Stronghold első részéből megismert, négy gonosz földesűr; a Patkány, Kígyó, Disznó, és Farkas 'szóvivője', illetve egyes küldetésekben a hírnököd, ha európai uraságod van.





Katona: Egyes küldetésekben ő (is) a hírnököd, ha európai uraságod van, ill. arab invázió van kilátásban.








Megjegyzések

Uraság ereje: Minden uraság különböző erősségű. Ezt a fejük felett látható sárga, és kék pontok jelzik. A sárga  szín gyengébbet jelent, mint a kék, így, pl. öt sárga pöttyös uraságnál erősebb az öt kék pöttyös. Ennek fényében végeztem az összegzésem: a sárga pontok 1-5-ig, a kék pontok 6-10-ig jelölnek.
Sereg harci bónusza: A "jó", ill. a "rossz" épületek nemcsak a parasztokra vannak hatással, hanem a katonai egységekre is. A "Félelem tényező" mutató, minél pozitívabb, annál jobb a katonák védelme/ minél negatívabb a mutató, annál gyengébb... Az egységek feje felett látható piros, és zöld pontok mutatják ezt. Egy pont 5%-ot jelent; vagyis 5 piros = -25% védelem; 5 zöld = +25% védelem.
Támadások sűrűsége: 1=ritka, 10=sűrű:
*Megj.: Hogy egy ellenség, hány éven belül intézi a legelső támadását, ill. hogy utána milyen időközönként támad, az elsősorban a serege létszámától függ. Ha elér egy bizonyos egység számot, onnantól lehet számítani a támadására. Minden uraságnál más ez a határ, és egyes esetekben sokkal nagyobb számú sereggel támad az ellenség. Hogy milyen hamar képes sereget toborozni, az viszont sok mindentől függ; legelsősorban a kezdőkészleteitől (mennyi arannyal, nyersanyaggal, katonával kezd), másodsorban pedig, a környező nyersanyaglelőhelyektől. 2000 aranynál, általában 2 éven belül történik a legelső támadás, míg 10000 aranynál, kb. fél év alatt (játék idejében számítva).
Támadások erőssége: 1=gyenge, 10=erős:
*Megj: Azt vettem számításba, hogy támadáskor mennyi, és milyen íjászokat használ. Hogy mennyi páncélos egységet, mennyi, és milyen ostromgépeket. A támadáskor használt leggyengébb egységei gyengeségét, és számát. Továbbá figyelembe vettem, hogy a legerősebb páncélos egységek a leglassabbak; ill. a seregek harci bónuszát is
Kastélya védelme: 1=gyenge, 10=erős:
*Megj.: Ennél azt vettem figyelembe, hogy milyen vastag falat, hány tornyot épít; milyen és mennyi íjásszal védi a területeit. Használ e ostromgépet védelem gyanánt; használ e rejtett csapdákat, vagy vizesárkot.

címkék: Stronghold Crusader, ellenségek, karakterek, szövetségesek, bónusz 

9 megjegyzés:

  1. Szia!

    Valami okból nekem nincs meg mindenik karakter.Ezért sokkal nehezebbek a küldetések , hiszen egyes karakter kiépített várkastélya helyett csak az alap torony meg pár katona van. Semmi élvezete sincs így a játéknak. Sajnos egyenlőre v1.1-em van mert nem tudom az új gépre egyellőre beszerezni a másikat. talán ez az oka!?

    Alex! Légszi emailba válaszolj!.

    Köszi.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia. Az 1.1-ben, alapból nincs benne az összes karakter, de rá lehet telepíteni ezeket a játékra.
      Innen le tudod szedni a telepítőt: http://strongholdalak.blogspot.hu/2013/12/stronghold-crusader-8-bonusz-karakter.html
      Mind a 8 bónusz karaktert tartalmazza, szinkronnal, mindennel. :)

      Törlés
  2. sziasztok 1.3-ra linket tudtok küledni?Előre is köszönöm:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Hát figyi; warez dolgokat nem nagyon szeretnék az oldalra kirakni, semmilyen formában sem! Az mindig rossz ómen! De simán, csak annyit kell tenned, beírod Google-be, hogy torrent, vagy piratebay, és mögé amit leakarsz szedni, és az elsők közt kiadja ami kell neked! Az 1.3 az a GoG-os verzió, úgyhogy lehet, ezen a néven kellene keresned. Üdv. :)

      Törlés
  3. helo és azt nem lehetne beállítani hogy nagyobb illetve folyamatos támadást erosseb hadsereget csináljanak a gép ellensége?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!

      Az egyik ötletem, hogy átszerkeszted a kampány, vagy skirmish térképeket.

      http://strongholdalak.blogspot.com/2015/02/map-hack.html

      Lehetőség van rá, hogy átszerkeszd, akár a játék eredeti térképeit, akár mentéseket, úgy ahogy kedved tartja.
      Pl, ha erősíteni akarsz egy-egy ellenfélen, csak annyi a teendőd, hogy megcsinálod a fenti trükköt, és térképszerkesztővel annyi katonát raksz le nekik, amennyit csak szeretnél. Persze, ez egyszeri támadás lesz, de gyorsaságban és erőben nem lesz hiány. :)

      A másik gondolatom, az AIV Editor nevű program.

      http://strongholdalak.blogspot.com/2014/02/stronghold-crusader-modding-utilities_5.html

      Ezzel a programmal, nem csak azt szerkesztheted, hogy az ellenség milyen kastélyokat építsen, hanem megszabhatod neki, hogy milyen hamar, milyen, és mennyi katonát gyártson le.

      Ugyanis, ahogy én látom, az alapján dől el, hogy a karakterek mikor, és milyen rendszeresen támadnak, hogy ha elérnek/legyártanak egy bizonyos katonai egység számot. Ez a szám minden karakternél más, de ha az adott katonákat legyártják, jellemzően, azonnal indítják a támadásukat.

      Arra gondoltam, hogy a támadások sebességét fel lehetne gyorsítani, úgy is, hogy a szerkesztővel beállítod, hogy minél hamarabb építsen egy zsoldostábort, és kezdjen tömegével, pl. arab egységeket gyártani. Persze, ha olcsóbb egységeket állítasz be neki, akkor hamarabb fogja azokat legyártani.

      A sereg erősségét pedig szintén úgy lehet manipulálni, hogy raksz le neki fegyverkészítőket, barakkot, fegyverraktárat is, majd egy csomó páncélost, lovagot, arab páncélost stb.

      Annyival nehezebb ezzel a szerkesztővel dolgozni, hogy az elejétől kell felépítened a karakternek a kastélyát, lehetőleg úgy, hogy a katonákat már a legelső lépésekhez leteszed. Viszont ha kész, akkor csak annyi a dolgod, hogy fogod a fájlt, és bemásolod a karakter mind a nyolc kastélyának a helyére.

      Bár, megjegyzem lehet, hogy nem fog tökéletesen működni, és ezeket a katonákat inkább a vár védésére használja majd. Rég kísérleteztem a programmal, már nem nagyon emlékszem. :)

      Több ilyen trükköt nem tudok, sry. Azért remélem, tudtam kicsit segíteni. :)

      Üdv.

      Törlés
  4. Hellósztok!🙂 Van egy gondom a stronghold crusaderrel... Mindenkit le tudok győzni kivétel a Farkast ... Hogyan tudnám bevenni a várát? 🤔

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Ostromgépekkel araszolgass előre, mindig csak annyira, hogy te be tudd célozni őt, de ő ne téged. Rombold le a tornyait, amikben hajítógépek meg számszeríjászok vannak, és akadályozd meg, hogy visszapótolja ezeket. Előbb-utóbb el fogy az aranya, főleg, ha kisebb lovasíjász csoportokkal terrorizálod a munkásait. Ha kifogy a számszeríjászokból, akkor lényegében nyert ügyed van, csak lyukat kell ütni a falba, és bejutni.

      Törlés
  5. Jaés nem a játék elején akarom kiejteni☺️

    VálaszTörlés