Like Stronghold #12: Star Wars: Galactic Battlegrounds

A rovatban a Stronghold játékokhoz hasonló grafikájú, hangulatú, felépítésű, témájú; valós idejű stratégiai játékokról írok pár szót. A netes, vagy más platformokra írt, hasonló játékokat mellőzöm; szigorúan a PC-sekre koncentrálok.

Az Age of Mythology-hoz hasonlóan a Star Wars: Galactic Battlegrounds is szinte teljes egészében az Age of Empires II motorjára épül. 2001-ben dobták piacra és bár szépen teljesített az eladásokat illetően, a kritikusok és a játékosok tetszését nem igazán nyerte el. Ennek ellenére korrekt rajongói bázisa van még mindig, s nem is véletlen.


A játékban több, Star Wars (kánon és galaxy) univerzumból ismert frakció is helyet kap, melyek egyedi egységeket és épületeket kaptak. A Birodalmiak pl. a klasszikus trilógiából ismert egységekkel, főként a rohamosztagosokkal operálnak. Szerepelnek még a Lázadók, a Wookiek, és (sajnos/nem sajnos) az előzmény trilógiából is bekerült pár frakció, úgy mint Naboo királyság, vagy Gungenek - utóbbi érthetetlen számomra.

A játék motorja ugyanaz, mint az AoE II-nél, így a játékmenet igencsak hasonló. Diplomácia, kereskedés, fejlesztés, és jó pár alap játékelem ugyanaz, mint az elődnél. Bár azért egy-két eltérés akad. Ilyen pl., hogy itt az épületeknek áramforrásra van szükségük a rendes működéshez. Ezt egy torony szerű épülettel tudjuk megtermelni, amely egy bizonyos hatósugár gyűrűjén belül képes ellátni energiával a környező tákolmányokat. Pajzsgenerátorokat is építhetünk, melyek hasonlóképpen, egy rádiuszon belül, bizonyos védelmet nyújtanak az épületeinknek, főként a légi egységek ellen. Igen, ugyanis lehet űrhajót építeni, ami szükséges is egyes pályákon, mivel némely térkép típus az űrben: egy meteoriton, vagy épp egy űrhajón zajlik, ahol területek közti távolságokat csak űrjárművekkel tudjuk leküzdeni.


A nyersanyaggyűjtés is más egy picit, de ha jobban mögé látunk csak látszólag. A hagyományos étel termelésen kívül, szerepel még a szén, amit fából, ás kőből lehet kinyerni, és lényegében ugyanazt a szerepet is tölti be: az épületekhez van hozzá szükség. Ezen kívül, szerepel még két kristály, egy zöld (Nova), ami az arany megfelelője, és egy lila (Ore), ami pedig a kőé. Előbbire az egységek képzéséhez, és fejlesztésekhez van szükség, míg utóbbiakra a falak és épületek építésénél.

Több ismert karakter is feltűnik a kampányokban és a térképszerkesztőben, úgy mint Darth Vader, Sidius, Luke, Solo, Leia, Maul vagy Jabba, valamint Mara Jade, akit az utóbbi időkben "kikanonizáltak" a SW univerzumból - ezt a műveletet szintén megtehették volna a gunganek létezésével kapcsolatban is. A gungenek szereplése indokolatlan, mivel már az első filmes megjelenésükkor is heves reakciókat váltottak ki a rajongókból, a játék megjelenésére pedig már a SW rajongók 90%-a rühelte őket. Emellett gyengék és idegesítőek. A faj helyett szívesebben láttam volna, pl. a buckalakókat, jawákat, vagy más fajt, frakciót. :P


A tájak szépek és változatosak. Egészen jól hozzák azt a feelinget, amit a filmek láttán tapasztalunk. A sivatagos tájakon jawák, és banthák kóborolnak, a havas tájakon wampák lébecolnak. A játékban felcsendül szinte az összes klasszikus Star Wars nóta. Egyetlen szépség hiba, hogy mindig ugyanabban a sorrendben. Ennek ellenére az epikus nóták mindig képesek hipnotizálni a játékost, és magával ragadni őt a SW elképesztő univerzumába. A grafika standard, nem hoz semmi újat, amit ne láttunk volna azelőtt. Ennek ellenére, vagy pont ezek matt egy élvezetes játék. Ajánlom Empire Earth rajongóknak is.


 Adatlap:

Fejlesztő(k):   Lucas Arts, Ensemble Studios
Kiadó(k):Lucas Arts
Tervező(k):Garry M. Gaber
Motor:Genie
PlatformokMicrosoft Windows, Mac OSx
Kiadási dátum2001 november
Kiegészítők: 

Magyarítás:szöveges

Minimális gépigény


CPU: Pentium II vagy Athlon osztályú, legalább 233 MHz
RAM: 64 MB
GPU:
OS: 95/98/me/2000/xp
HDD: 756 MB
DirectX:  DirectX® 9


Forrás: Wikipédia

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése