Sárkányok, farkasemberek, óriások, vámpírok, boszorkányok... csak néhány lény azon teremtmények közül, melyek kiskoromban élénken mozgatták a fantáziámat. Arthúr király, Merlin, az Excalibur, a Kerekasztal lovagjai, Drakula gróf, Beowulf - mind ismert nevek voltak számomra, már akkor is, mikor még csak annyiból állt az életem, hogy: "ki tud magasabbra mászni az óvoda mellett nőtt fákon". A Strongholdal ötvözve, gyermekkorom meseországa elevenedett meg előttem, ráadásul olyan formában, ami nem csak egy rajzfilm végignézéséből állt, hanem aktív részesévé válhattam ennek a mesének. A játék hozta az elődje színvonalát. Az alap egységek, tájak, épületek jelentősebb része, a pontrendszer is mind a Stronghold 2-ből lettek átemelve. Igaz a kampányok izgalmasabbak, a csatákról nem is beszélve! :) A játékban három járható "út" közül választhatunk, vagyis, hogy Arthúr király, s lovagjai; Siegfried és fagyvilági segítői, vagy Vlad gróf és pokolbéli teremtményei oldalán szállunk harcba az ellennel. Mindhárom választható "fajnak" megvannak a maga hátrányai és előnyei is, ám jól kiegyensúlyozzák az erőviszonyokat. Hatalmas parajelenséget okoz az emberben, amikor egy sárkány, óriás, vagy egy egész hordányi varázserővel bíró lovag megindul a kastélya ellen, s a mikor be is érnek a várfal alá, hirtelen azt sem tudni, hogy mit kellene csinálni. (Külön köszönet az alkotók részére, hogy a sárkányok és óriások mellett, a játékban
nem kell még bugázó jobbágyokkal, és
kulahegyekkel is megbirkózni). Két dolog zavart nagyon a játékban: az egyik, hogy Merlin, a varázslatok istencsászára, aki még arra is képes volt, hogy mágiával ruházza lovagokat; minden varázsigét ismer, csak a gyorsaságét nem. Úgy 50 évvel a csata megkezdése előtt útnak kell indítanom, hogy odaérjen időben a helyszínre, különben csak várhatok rá karba tett kézzel, míg lezúzzák a seregem. (Merlin, Merlin... miért veszem neked a Calcium Sandoz-t?). A másik a zenék... ha már a Stronghold 2-nél is ezt részt kifogásoltam a leginkább, akkor ennél a játéknál ez hatványozottabban igaz, ugyanis, itt is csak 2-3 új dallal egészítették ki a S1 soundtrack-jét, viszont ez a 2 dal iszonytatóan pocsékra sikeredett - gondolok itt, pl. a játék indulásánál hallható gyomorhangokra... Ám a bifidus actiregularis ily nagymértékű hiányának ellenére is, szerintem ez egy fantasztikus hangulatú, izgalmas játék, főleg azok számára, akiket érdekel a mondák világa, a középkori stratégiai játékok, és/ vagy a fantasy műfaj. :)
* A magyarítás elérhető tömörített, "rar" fájlokban is! Ha valaki inkább manuálisabb formában szeretné telepíteni a szinkronokat.
* A fordítás, kb. 60%-os! Nem tartalmazza sem a kampány, sem a missziók, sem a tutorial szinkronját! * Ami ebben a magyarításban szerepel: - Military Speech: Alap egységek: buzogányos, dárdás, íjász, íjpuskás, lándzsás, létrás, lovag, mérnök, páncélos; Arthúr egységei: Merlin, Sir Bedivere, Sir Galahad, Sir Gareth, Sir Gawain, Sir Lancelot, Sir Percival Dietrich egységei: jégkirálynő, fehér boszorkány, harcos szűz; jégóriás, törpe Vlad egységei: varázsló, szászharcos egyéb egységek: törvényenkívüli, csónakos, Sir Bors - Multiplayer Speech: multihoz inzultálások, sértegetések. - Peasant Speech: üzenetek a parasztoktól: sok/kevés az étel; sok/kevés az adó; nyersanyag hiányzik (kő, fa, stb.). - Skirmish Speech: a játék főszereplőinek hangjai. - Speech: üzenetek az írnoktól (tanácsok és figyelmeztetések), gin hangja (tájékoztató kísértet). - Villager Speech: parasztok megjegyzései, vágyai; pillanatnyi gondolatai uralkodásodról.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése